Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

fredag den 14. august 2015

Prins Henriks første skoledag

Fredag var en stor dag for den kongelige familie i det enorme hvide palæ på Emiliekildevej i Klampenborg. Her skiftede prins Henrik nemlig tilværelsen som børnehavebarn ud med tilværelsen som skoleelev, da han havde første skoledag på Sct Joseph Søstrenes Skole i Ordrup.

Men før selve skoledagen begyndte, stillede den lille familie med far Joachim, mor Marie, lillesøster Athena og dagens hovedperson, prins Henrik op til spørgsmål og billeder foran deres nye hjem - selv hunden, den lille hvide krøltop Apple, af racen Bichon frisé var med.

"Han ville have en stor rygsæk," fortalte prinsesse Marie med et stort smil om Henriks store røde skoletaske, der dækkede hele ryggen på sønnen. "Det er meget spændende og rørende. Jeg har svært ved at forstå, at det allerede er nu," sagde prinsesse Marie.

"Jeg skal gå i a-klassen, og jeg har mødt de andre i klassen. Jeg har lært at skrive mit eget navn og har et penalhus og en madkasse i min skoletaske. Og jeg kan godt lide at plusse" lød det fra den kommende skoleelev, prins Henrik.

Kort tid efter var det lille pressemøde slut. For Henrik skulle jo være i skole til klokken ni, hvor han skulle mødes med sin 22 nye kammerater i 0.a. og selvfølgelig blev han fulgt i skole af begge sine forældre.

Første skoledag var kort, den sluttede allerede kl. 11.00 hvor Henrik og kammeraterne kunne gå hjem og holde weekend. Men mandag begynder det virkelige skoleliv, hvor han skal møde fra klokken 8.10 til 13.05 hver dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar