Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

torsdag den 23. september 2010

♔ En familie flytter ind ♔



Tirsdag den 21. september fik kronprins Frederik og kronprinsesse Mary overdraget "nøglerne" til Frederik VIII's Palæ på Amalienborg.
Og det blev ifølge prins Christian en noget langstrakt affære.
Den snart femårige prins løb over Amalienborg Slotsplads for at komme først til palæet, men indenfor var talerne så lange, at han til sidst lagde sig ned på det nye trægulv. Her fik han også selskab af sin lillesøster, prinsesse Isabella - som i dagens anledning fik overrakt sin første buket blomster, præcis som hendes mor og farmor altid gør ved officielle arrangementer.

Frederik VIII's Palæ er gennem de sidste seks år blevet sat i stand for næsten 220 millioner kroner og skal fremover bruges som familiens sommerbolig. Vinteren vil de fortsat tilbringe i Kancellihuset på Fredensborg Slot, hvor familien har boet siden 2004.

- "Min familie og jeg har glædet os til i dag. Faktisk lige siden det første stykke tapet blev revet ned. Nu står vi så her med overdragelsen af vores nye hjem, klar til at begynde på et nyt kapitel i vores liv", sagde Kronprins Frederik ved overdragelsen.

















2 kommentarer:

  1. Hvor er det dog nogle fantastiske billeder du har der!!
    Og hvor er Christian og Isabella da bare så søde. Jeg elsker den familie!

    SvarSlet
  2. Ja jeg synes også de er så fine - dem var jeg nødt til at skulle dele herinde jo.
    Christian og Isabella er alt, alt for søde ja - Jeg ELSKER også den familie! ;o)

    SvarSlet